sobota, 28 maja 2016

#4 PodejścieDo ... CZYTANIA

   Podejście do czytania ... a raczej jego braku u wielu osób. Bardzo dużo osób nie przeczytało żadnej książki od czasów szkoły, kiedy musieli oni czyta lektury. Bardziej denerwuje mnie jednak coś w tym stylu :
-WOW jaki fajny film.
-moim zdaniem książka była dużo lepsza.
-nieprawda
-a czytałeś książkę ?
-nie
-to skąd wiesz ?
-bo wiem ...
... i tu pada wiele argumentów typu : Bo w filmie jest jakaś akcja.
 
   To prawda sceny walki w książce nie będą tak dobre jak w filmie, jednak sceny walki to nie wszystko. Na korzyść książki przemawiają między innymi - emocje bohaterów, które nigdy nie będą tak dobre w filmie jak w książce itp. ale przede wszystkim nasza wyobraźnia, która przy książce działa dużo bardziej niż przy filmie, dzięki czemu nawet nudna książka, może stać się niesamowitym dziełem.

   Zastanówmy się teraz czemu tyle osób zraża się do książek przed przeczytaniem choćby jednej ... Moim zdaniem największym problemem jest słaby dobór lektur w szkole, ja rozumiem że z klasykami trzeba się zapoznać ale bez przesady nie trzeba znać literatury wszystkich krajów Europy. Zamiast tego lepiej było by gdyby w szkole dzieci czytały książki takie jak np. Władca Pierścieni.

   Wróćmy teraz do dialogu, który przedstawiłem na początku, i który zdarzył mi się naprawdę :) Drogi człowieku, nie czytający książek ... ZACZNIJ !!! naprawdę warto, znam wielu ludzi, którzy teraz dziękują mi bądź innym za to że namówili ich do spróbowania zabawy z książką.

   Jaką książkę wybrać na początek ? Najlepiej żeby książka gatunkiem podobna była do twojego ulubionego gatunku filmowego. Nie wybieraj jednak Władcy Pierścieni jeśli oglądałeś już film ...
Jeśli natomiast próbujesz namówić swoje dziecko do czytania ... po prostu daj mu "Dzienniczek Cwaniaczka" w moim przypadku podziałało ;)

   Tak więc koniec przeglądania internetu w tym momencie wstajesz i bierzesz się za jakąś książkę a ja obiecuję że będzie warto ! Zacytuję też Bibliotekę Uniwersytetu Łódzkiego :


   Jeśli natomiast czytasz już książki - napisz w komentarzu jakie bo chętnie dowiem się co czytają inni ludzie.

   Powodzenia na nowej drodze - drodze z książką ;)
   Pozdrawiam,

1 komentarz:

  1. Bardzo dobry wpis. Czytanie trzeba wspierać! Czytam dużo, wszystko i wszędzie gdzie się da;) Obecnie skończyłam Kod Himmlera, bo autor pochodzi z mojego rodzinnego miasta. Ale w top 3 na pewno mogę wymienić: Kane i Abel (Archer), trylogia o prokuratorze Szackim (Miłoszewski) czy Harry Potter ;) Pozdrawiam i życzę powodzenia w blogowaniu

    OdpowiedzUsuń